Fenix hírek A320neo

Lentebb olvashatjátok a Fenix Simulations legújabb cikkét a következő nagy megjelenésről.

A NEO-k nem fognak elkészülni az év végére. A munka szépen és jó ütemben halad, azonban egy kisebb belső projekt-átalakítást kellett végrehajtanunk, miután igen intenzív és közvetlen visszajelzéseket kaptunk a közösségtől és a hibajegy rendszerünkön keresztül néhány, a CEO termékvonalat érintő problémáról.

A legfőbb gondok:

  • A VNAV gyenge megvalósítása.
  • Az alapvető állapotmentés hiánya, ami jelenleg korlátaink miatt nem működik megfelelően.
  • A régi ECAM-architektúra, amely régóta fennálló, rejtett hibákat hordoz, némelyik úgy ott ragadt, mint egy rossz szag az elmúlt pár évből.

Elsősorban a VNAV kapcsán, és a közösség nagyon erős, visszajelzéseit látva számunkra egyértelmű volt az üzenet, ezért döntöttünk úgy, hogy néhány fejlesztőt átcsoportosítunk a NEO-projektről, hogy segítsenek az új VNAV és az ahhoz szükséges új ECAM-infrastruktúra elkészítésében, még a NEO megjelenése előtt, egy szoftverfrissítés formájában.

Sokan kérdezhetik, miért ilyen fontos a VNAV, vagy mi volt vele eredetileg a gond. Bár sikerült eljuttatnunk egy olyan szintre, amely néhányak számára elfogadható volt, a felszín alatt mégis nagyon régi, általános célú architektúrára épült. Ez pedig olyan útvonalgenerálási viselkedést eredményezett, amely nem volt összhangban az A320 valódi működésével. Például a lassítási szakaszok (mikor, hol és hogyan), a teljesítményadatok (mint például az EFOB amit sokan ismernek a hírhedt hibáról), illetve a vertikális pálya egyes blokkjainak felépítése (hiányzó elemek: például kabinnyomás-szakaszok, de a decel pontok elhelyezése és logikája is). Rengeteg lényeges részlet van itt, amelyek alapvetően meghatározzák a repülőgép viselkedését, különösen a repülésirányítás szempontjából az egyik leginkább vizsgált területen.

Az új VNAV kapcsán pedig már olyan viselkedést is sikerült modelleznünk, amelyet eddig csak valódi repülőgépeken vagy Level-D szimulátorokban láttunk. Erről majd részletesen beszélni fogunk, amikor közeledünk a kiadáshoz, de ez egy valóban értékes és kritikus fejlesztés, amely nemcsak a CEO-t teszi jobbá, hanem a NEO-k minőségét is jelentősen növeli.

Az előny:
Az új ECAM és VNAV infrastruktúra már „élesben” letesztelődik, mielőtt a NEO-kba kerül, ami sokkal simább megjelenést eredményez majd a NEO termékcsalád számára. Emellett a későbbi hibakezelést is egyszerűbbé teszi, kisebb az esélye, hogy a NEO-n találunk egy problémát, amit aztán nehéz lenne kezelni.

A hátrány:
A szokásos kompromisszum az erőforrások és az idő között. Fejlesztési szempontból ez egy átcsoportosítás. Mindig is prioritás volt számunkra, hogy előbb gondoskodjunk azokról a termékekről, amelyekért már fizettetek, és csak utána kérjünk pénzt új dolgokért. Ez most sincs másként.

A fenti frissítés mostanra bekerült korlátozott belső tesztelésre, ahol néhány SME tesztelő külön-külön csoportokban teszteli a VNAV-ot és az új ECAM-rendszert. Amint elégedettek leszünk az eredményekkel, átállunk nagyobb léptékű bétatesztelésre.

A NEO-k olyan állapotban vannak, hogy szélesebb körű tesztelésre készen állnak, amint kiadjuk az új VNAV-ot és az ECAM-infrastruktúrát. Szóval nem kell túlságosan aggódni. Vannak néhány kísérleti funkcióink is ehhez a csomaghoz, amelyeket nagyon izgatottan mutatunk majd be.

Az állapotmentés kapcsán: ez jóval több, mint a kapcsolók és gombok pozícióinak szinkronizálása. A fejlesztés ezen a területen is jól halad, és a VNAV–ECAM frissítés után fogjátok megkapni.

Nem hiszem, hogy bárki is örül annak, amikor „zöldséget kell enni a desszert előtt”, bár új VNAV-ot és az egész új infrastruktúrát zöldségnek nevezni talán túlzás, ezek nagyon is valós, kézzelfogható és szükséges fejlesztések ahhoz a termékhez, amelyet most is használtok.

A VNAV és az ECAM kapcsán lesz még médiatartalom, figyeljétek majd a megjelenés előtt, és utána jöhetnek a „szórakoztatóbb” részek. Köszönjük a türelmet és a megértést!

Ha tetszenek a magyar hírek a Microsoft Flight Simulator háza tájáról, és szeretnéd támogatni a munkámat látogass el támogatió oldalamra.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszrű bejegyzések

LHSimulations HEMSOB Pack Hungary – Légimentés a Microsoft Flight Simulatorban

Megérkezett a Sim Update 3 az MSFS 2024-hez

Professzionális Pilóta Karrier MSFS 2024-ben - Just Flight Fly the Line Short Haul Edition